13 Şubat 2015 Cuma

Adatepe Köyü

Geçen yaz Kaz Dağlarına çıkmıştık. Dönüşte Adatepe Köyüne uğradık. Şirin mi şirin bir köy. Zeytin ağaçları karşılıyor sizi. Gezinin sonunda Adatepe zeytinyağlarının eski üretim atölyesini gezdik. Sahibi Mahmut Boynudelik yalnızca zeytinyağı ticareti yapan birisi değil. Orada bir kültür oluşturmuş. Eski üretim, kullanılan araçlar, soğuk sıkım, sabun yapımı vb. bilgilerin anlatıldığı küçük bir müze turunu, ustabaşı size anlatarak gerçekleştiriyor. Zeytin, zeytinyağı ve sabun almak isterseniz mağazaya uğruyorsunuz. Ben alış veriş yaparken burada zeytin, zeytinyağı, Adatepe ve bölgeyi anlatan kitapların olduğu rafları görünce çok sevindim. Hemen bir kitap seçtim kendime.

 
 
Adatepe Köyüne gidip meydandaki çınarın altında oturmuşsanız, bu kitabı mutlaka okumalısınız. Bir gün yolunuz düşerse oralara -kim bilir-bu kitabı o çınarın altında okursunuz diye yazdım.
Sayın Mahmut Boynudelik'e kültürümüze kattığı zenginlik için teşekkürler...
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder